FAQ

Säker betalning
Vi erbjuder våra kunder att säkert och bekvämt skicka och ta emot betalningar online med PayPal. När du använder PayPal,  hålls dina betalningsuppgifter privata och varje PayPal betalning följs av en e-postbekräftelse av din transaktion .Om du vill lära dig mer om betalningar och öppna ett konto hos PayPal, besök PayPals webbplats.Vid beställning, kommer det totala beloppet att dras från ditt konto på PayPal och det tillkommer inga extra kostnader för att använda denna tjänst.

Rabattkoder
Rabattkoder är koder som kan användas för att få rabatt på firenzeshoes.se. Koderna används ofta i samband med olika kampanjer. Om du inte angav din rabattkod innan du betalade har vi tyvärr har vi ingen möjlighet att lägga till koden för din beställning eller korrigera orderbeloppet i efterhand. Om du använde en rabattkod vid din beställning, kommer beloppet som återbetalas vid en retur att anpassas efter detta. Tyvärr kan vi inte utställa en ny rabattkod även om du skickar tillbaka ordern.

Leverans
Leverans sker oftast inom 2-4 dagar till ditt närmsta ombud. För att följa ditt paket på DHL, använd ditt sändningsnummer på DHL.se. När ditt paket nått valt ombud kommer du automatiskt få ett SMS.

Returer
Hur returnerar jag en vara? Läs först igenom vår returpolicy. Om du vill returnera en vara följer du anvisningarna som medföljer i paketet. Du kan också läsa våra regler för returer. Om du returnerar en vara är det viktigt att du sparar ditt kvitto .Det är fel på min beställning. Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. För snabbare service ber vi dig alltid ha ordernummer nära till hands.

Vid mottagande av skadat paket gäller följande:

  • Vänligen informera postombudet eller distributionsbudet att paketet är skadat så att skadan noteras på följesedeln och registreras.
  • Godset ska behållas om inte ombudet säger något annat. Det ska alltså inte skickas i retur

Vid mottagande av skadat paket där en vara även saknas eller blivit skadad:

  • Allt gods och emballage måste sparas för en eventuell besiktning
  • Adresskortet måste finnas kvar på emballaget
  • Vi behöver dokumentation på detta i form av fotografi. Var vänlig och bifoga fotobevis i ett mejl till vår kundservice så att vi kan undersöka vidare och hjälpa dig på bästa sätt.

Har ni mottagit de varor jag returnerat?
Det tar ca 4 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer.

När får jag mina pengar tillbaka?
Vi betalar tillbaka beloppet senast 7 dagar efter att vi mottagit paketet från dig. Det kan dock ta allt från 2 till 30 dagar innan beloppet finns på ditt konto. Hur lång tid det tar beror på din bank eller kortutgivare. Vi krediterar beloppet till det kort (konto) som du använde när du gjorde beställningen. Om detta inte är möjligt (t ex pga kortet avvisas eller inte längre är giltigt) gör vi en banköverföring och då behöver vi att du kontaktar vår kundtjänst och ger oss dina bankuppgifter.

Ni har krediterat fel belopp.
Tyvärr händer det att vi gör fel. Om du anser att du inte har fått rätt belopp i retur kontaktar du kundtjänst och uppger beställningsnummer och korrekt belopp.